ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • І.М. Матющенко
  • С.І. Геращенко

Ключові слова:

мовлення, дітиї з інтелектуальними порушеннями, зв’язне мовлення, системні порушенняї мовлення

Анотація

У статті розглянуті теоретичні підходи щодо визначення особливостей розвитку зв’язного мовлення у
дітейї з інтелектуальними порушеннями. Встановлено, що у дітейї зазначеної категорії, порушення мовлення має
системний характерї та впливає на функціональність мовленнєвої діяльності – комунікативну, пізнавальну,
регулюючу.
Як відомо, внаслідок недостатності аналітикої-синтетичної діяльності та обмеженого попереднього
мовленнєвого досвідуї діти з інтелектуальними порушеннями у процесі оволодінняї мовленнєвою діяльністю
зазнають певних труднощів, подолання якихї не завжди буває успішним. Співвідношення інтелектуального таї
мовленнєвого компонентів у структурі порушень мовленнєвого розвиткуї дітей з інтелектуальними порушеннями
залишається складною ії недостатньо вивченою проблемою. Ця проблема безпосередньо стикаєтьсяї з
питаннями співвідношення когнітивних і мовленнєвих процесівї в мовленнєвому онтогенезі, взаємодії
мовленнєвого та психічногої розвитку в цілому, впливу інтелекту на процесї розвитку дитини, зокрема на
формування мовленнєвих уміньї і мовленнєвої компетентності, що є основою дляї становлення зв’язного
мовлення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-11

Номер

Розділ

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)