ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ В КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
Ключові слова:
артикуляція, артикуляційна гімнастика, звуковимова, артикуляційний апарат, мовленнєві порушенняАнотація
У статті розкрито поняття артикуляції та артикуляційної гімнастики. Окрім того, наголошено на
важливості розвитку артикуляційної моторики у процесі формування правильної звуковимови. В результаті
аналізу досліджень і публікацій окреслено основні цілі, на досягнення яких спрямована робота з удосконалення
моторики органів артикуляції. Зокрема, визначено основні завдання артикуляційної гімнастики, виконання яких є
обов’язковим під час корекційної роботи над різними мовленнєвими порушеннями. У статті коротко оглянуто інші
порушення розвитку дітей, під час корекції яких також доцільно використовувати вправи на розвиток артикуляції,
подано основні вимоги до їх проведення, виділено рівні виконання логопедичних вправ. У роботі розглянуто
питання підбору методів та прийомів реалізації занять, їх комбінування та поєднання з метою підвищення
мотивації дітей під час виконання артикуляційних вправ.