НАДАННЯ ЛОГОПЕДИЧНИХ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ПІДЛІТКАМ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ОСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Keywords:
підліток, порушення мовлення, особливі освітні потреби, інтеграція, корекційно-розвиткові послуги, логопедична допомогаAbstract
У статті здійснено науково-теоретичний аналіз розвитку та переорієнтації логопедичної допомоги дітям підліткового віку в умовах сучасних освітніх змін. Проаналізовано основні державні та нормативні акти, що регламентують надання логопедичної допомоги в умовах інтегрованого навчання та виховання. Визначено основну мету та напрямки сучасної системи надання логопедичних корекційно-розвиткових послуг підліткам із порушеннями мовлення, які включають у себе взаємопов’язані напрямки: діагностичний, корекційнорозвивальний, консультативний та інформаційно-просвітницький. Установлено основні завдання кожного з напрямків, розкрито їхній зміст у забезпеченні кваліфікованої логопедичної допомоги підліткам у логопедичних кабінетах в умовах освітніх закладів. Розкрито зміст поняття «корекційно-розвиткові послуги», вимоги до якісного їх забезпечення підліткам з особливими освітніми потребами.