ПРОГРАМА РАННЬОГО ВТРУЧАННЯ В КООРДИНАТАХ ГАЛУЗІ ОСВІТИ

Authors

  • Н.А. Суховієнко

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2023.45.15

Keywords:

раннє втручання, психофізичні порушення, особливі освітні потреби, інклюзія, освіта, інклюзивна освіта

Abstract

У статті розглядаються сутнісні характеристики програми раннього втручання як комплексної програми допомоги дітям раннього віку. Автором визначено, що раннє втручання - це превентивний захід, який випереджає офіційно встановлений дитині діагноз, допомагає зменшити кількість осіб із інвалідністю і вплинути на траєкторію розвитку чималої кількості захворювань. Виокремлено, що рушійною силою успішного функціонування програми раннього втручання є скоординована співпраця фахівців та батьків дитини. Підкреслено, що програма центрується на сім’ї як найбільш важливого середовища розвитку дитини. Доведено не тільки суспільну, а й соціальну вигідність програми раннього втручання для держави. Висновки дослідження дозволили виявити основні переваги програми Раннього втручання: сім’єцентризм, паритетна співпраця із батьками, індивідуальній підхід при загальній концепції, створення підтримуючого простору.

Published

2023-12-21

Issue

Section

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)