ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Authors

  • І. М. Омельянович

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2023.45.11

Keywords:

компетентність, компетентнісний підхід, математична компетентність, освітній процес, учні з інтелектуальними порушеннями

Abstract

В статті розглянуто особливості формування математичної компетентності в учнів 1-4 класів з інтелектуальними порушеннями. Обгрунтовано, що концепція «Нова українська школа» забезпечує оптимальні умови для навчання, виховання та розвитку учнів означеної категорії.

У контексті розкрито поняття «компетентність», «компетентнісний підхід», «математична компетентність» та висвітлено ключові питання компетентнісного підходу в навчанні дітей у сучасних нормативних освітніх документах України, а також зазначено, що модернізація освіти на основі впровадження компетентнісного підходу дає змогу привести національну систему освіти у відповідність до європейських вимог та посилює практичну спрямованість освіти.

Автор наголошує, що теоретичні напрацювання вітчизняних і зарубіжних науковців доводять ефективність упровадження компетентнісного підходу в шкільну освіту завдяки його різноманітності, багатогранності, системності і комплексності, що сприяє ефективності освітнього процесу та наповнює його практичним змістом.

Математична компетентність – це елементарні знання про простір, форму, розмір, час, кількість, їх властивості та стосунки, які необхідні для розвитку у учнів з інтелектуальними порушеннями життєвих та наукових понять, які дадуть змогу їм успішно навчатися в подальшому та соціалізуватися в суспільному житті.

Наголошено на необхідності використання новітніх технологій педагогічної діяльності для формування математичної компетентності в учнів початкових класів з інтелектуальними порушеннями.

Published

2023-12-21

Issue

Section

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)