ВРАХУВАННЯ ЗОРОВИХ ПОРУШЕНЬ У ПІДЛІТКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ВАДАМИ В ПРОЦЕСІ ЇХ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

Authors

  • Є.П. Синьова
  • С.О. Риков
  • Ю.П. Опанасенко

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.19

Keywords:

соціалізація, дітиї з ментальними (інтелектуальними) порушеннями, форми олігофренії, порушення зору, міопія, гіперметропія, косоокість, амбліопія

Abstract

Стаття присвячена питанням наявності у дітей з ментальними проблемами супутніх порушень, повʼязаних з вадами зору, та опосередковано, їх впливу на пізнавальну діяльність та  соціалізацію.

Зроблено аналіз літературних джерел щодо особливостей розвитку дітей зі складними порушеннями, зокрема, різних форм олігофренії та офтальмопатології.

Проаналізовано результати дослідження щодо наявності серед контингенту дітей з інтелектуальними вадами, таких, хто має складні порушення, а саме, зниження зору (при різних зорових вадах), які необхідно враховувати корекційним педагогам в забезпеченні соціалізації дітей.

Визначено розповсюдженість виникнення у дітей з інтелектуальними порушеннями зорових вад.

Розглянуті питання особливостей соціалізації дітей названої категорії.

Published

2024-10-24

Issue

Section

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)