АЛГОРИТМ РЕАЛІЗАЦІЇ ЛОГОПЕДИЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ З ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ

Authors

  • С.Ю. Конопляста
  • А.О. Синиця

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.05

Keywords:

логопедичний супровід, дитина раннього віку з церебральним паралічем, індивідуальна траєкторія розвитку, позитивні індикатори розвитку, міжгалузевий підхід, сімейноцентрований підхід, нейропластичність, мовлення

Abstract

У статті розглянуто сучасний алгоритм реалізації логопедичного супроводу дітей раннього віку з церебральним паралічем. Проаналізовано науково-емпіричні дані, що стосуються проблематики стану та особливостей розвитку дітей з церебральним паралічем з раннього віку, зокрема складності та багатовекторності проблеми домовленнєвого та раннього мовленнєвого розвитку. Представлено зміст та базові складові компоненти логопедичного супроводу. Ключовим змістовим компонентом логопедичного супроводу є авторська методика ранньої логоінтервенції «У ритмі Метелика». Науково обґрунтовано склад міжгалузевої команди, що бере учать у забезпечені неперервного логопедичному супроводі такої дитини, підкреслено ключову роль логопеда та батьків. Представлено алгоритм здійснення міжгалузевого логопедичного супроводу як систему послідовних етапів, наповнених змістом та інструментарієм, що забезпечує успішну індивідуальну траєкторію розвитку дитини.

Published

2024-10-24

Issue

Section

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)