ПАНІКА У ДИТИНИ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ: ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА
Keywords:
особливі освітні потреби, дитина з порушеннями слуху, психіка дитини, паніка, панічна атака, травмівна подія, стрес, психологічна допомога, війнаAbstract
Стаття розкриває сутність паніки у дітей з порушеннями слуху за умов війни, причини панічних атак та
способи реакцій на травмівні події батьків, найближчого оточення, що має безпосередній вплив на поведінку,
емоційні реакції, саморегуляцію дитини. Панічні атаки розглянуто з позиції емоційної сфери, стресового впливу
на афекти, які складно опанувати, незалежно від того страх є видуманим, гіперболізованим чи реальним.
Основна мета дослідження сформована не лише як наукове вивчення психологічного феномену паніки, а, в
першу чергу, як розроблення практичних порад та першої психологічної допомоги дитині, батькам за умов
панічної атаки під час війни. Стаття містить аналіз наукових досліджень фахівців, які було здійснено за період
воєнного конфлікту, його вплив на дітей з особливими освітніми потребами, зокрема на особливості формування
та розвиток психіки дитини.