ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Authors

  • В.Є. Коваленко

Keywords:

старші школярі, інтелектуальні порушення, соціалізація, соціальна компетентність, соціально-нормативна поведінка, діяльність, життєве цілепокладання

Abstract

Стаття присвячена опису особливостей соціальної компетентності старших школярів з інтелектуальними
порушеннями. Соціальна компетентність розглядається як набута здатність особистості гнучко реагувати на
змінювані соціальні умови, що створює основу для ефективної взаємодії з оточуючими та успішної соціалізації.
Результати теоретико-експериментального дослідження вказують на суттєве зниження соціальної компетентності
старших школярів з інтелектуальними порушеннями. Домінуючими рівнями соціальної компетентності старших
школярів з інтелектуальними порушеннями є середній та низький. Виразні порушення виявлено за показниками:
«організованість і довільність», «ставлення до власних обов’язків», «розвиток спілкування». Їм притаманні
труднощі комунікативної взаємодії, виразні порушення організаторських здібностей, здатності планувати та
контролювати діяльність, приймати рішення та покладати на себе відповідальність за їх виконання.

Published

2022-11-24

Issue

Section

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)