ОСОБЛИВОСТІ ДОВІЛЬНОЇ РЕГУЛЯЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
Ключові слова:
довільна регуляція діяльності, керівні функції, діти молодшого шкільного віку, порушення мовлення, лобні долі, труднощі у навчанніАнотація
У статті розглянуто керівні функції програмування, регуляції та контролю, їх особливості у дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Результати дослідження полягають у встановлені компонентів та критеріїв розвитку функцій програмування, регуляції та контролю у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення, науковому обґрунтуванні, вдосконалені та апробації комплексної методики діагностики функцій довільної регуляції діяльності у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення. За матеріалами дослідження виявлено 4 групи дітей, розподілені за переважним видом виявлення недоліків регулюючих функцій: нормативне виконання, з переважним недорозвитком регулюючої функції, з переважанням труднощів планування, з недоліками програмування, регуляції та контролю.