УКРАЇНСЬКІ ОСВІТНЬО-РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАКЛАДИ: НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ АСПЕКТ
Ключові слова:
освітньо-реабілітаційні заклади, функціональна система, нозології, інновації, корекційна робота, педагогічні умовиАнотація
У статті проаналізовано історію становлення українського освітньо-реабілітаційного напряму організації, змісту та процесу допомоги дітям із психофізичними порушеннями. Автор зробила окрему підбірку наукових досягнень провідних вчених України, їх оригінальних думок, концепцій, методів та методик та характеризує і підкреслює значення кожного дослідження та практичного досвіду для розвитку освітньо-реабілітаційних закладів. Представлено підбірку інноваційної роботи таких закладів в яких навчаються та виховуються учні різних нозологій, в тому числі з інтелектуальними, аутистичними, мовленнєвими, сенсорними та кінестетичними порушеннями. В статті червоною лінією підкреслюється формування значимості освітньо-реабілітаційної роботи в рамках системного підходу та впливу на всі структури розвитку особистості учня з особливими освітніми потребами. Система розглядається як комплексна структура, компонентами якої являються діагностика, освіта, виховання, лікування, психокорекція, психологічна та фізична реабілітація, профорієнтація.