ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2023.45.11Ключові слова:
компетентність, компетентнісний підхід, математична компетентність, освітній процес, учні з інтелектуальними порушеннямиАнотація
В статті розглянуто особливості формування математичної компетентності в учнів 1-4 класів з інтелектуальними порушеннями. Обгрунтовано, що концепція «Нова українська школа» забезпечує оптимальні умови для навчання, виховання та розвитку учнів означеної категорії.
У контексті розкрито поняття «компетентність», «компетентнісний підхід», «математична компетентність» та висвітлено ключові питання компетентнісного підходу в навчанні дітей у сучасних нормативних освітніх документах України, а також зазначено, що модернізація освіти на основі впровадження компетентнісного підходу дає змогу привести національну систему освіти у відповідність до європейських вимог та посилює практичну спрямованість освіти.
Автор наголошує, що теоретичні напрацювання вітчизняних і зарубіжних науковців доводять ефективність упровадження компетентнісного підходу в шкільну освіту завдяки його різноманітності, багатогранності, системності і комплексності, що сприяє ефективності освітнього процесу та наповнює його практичним змістом.
Математична компетентність – це елементарні знання про простір, форму, розмір, час, кількість, їх властивості та стосунки, які необхідні для розвитку у учнів з інтелектуальними порушеннями життєвих та наукових понять, які дадуть змогу їм успішно навчатися в подальшому та соціалізуватися в суспільному житті.
Наголошено на необхідності використання новітніх технологій педагогічної діяльності для формування математичної компетентності в учнів початкових класів з інтелектуальними порушеннями.