ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ
Ключові слова:
професійне самовизначення, професійна орієнтація, вибір професії, життєві перспективи, старшокласники, діти з порушеннями зоруАнотація
У статті розглянуті теоретичні підходи до проблеми професійного самовизначення старшокласників з
порушеннями зору. Встановлено необхідність управління процесом професійного самовизначенням школярів,
яке має бути спрямоване на вивчення його інтересів, психологічних механізмів, які забезпечують самопізнання та
самооцінку особистісних якостей, ідентифікацію сформованості знань та уявлень про майбутню професійну
діяльність, як в соціальній необхідності даної професії так і в плані можливостей оволодіти неї. Вибір професії
особами з порушеннями зору має труднощі, які з одного боку пов’язані із обмеженою кількістю професій якими
вони можуть оволодіти, адже багато професій потребують саме візуального контролю. З іншого – психологічними
особливостями даної категорії осіб, а саме труднощами пізнання як зовнішнього світу, так і власних внутрішніх
морально-психологічних якостей, які мають значний вплив на їх подальші життєві перспективи та плани в тому
числі і професійне самовизначення. Формування професійного самовизначення школярів з порушеннями зору
потребує посиленого педагогічного керівництва. Формування професійного самовизначення школярів з
порушеннями зору потребує посиленого педагогічного керівництва.