ЗНАЧЕННЯ СЛУХОВОГО СПРИЙМАННЯ В ПРОЦЕСІ ЗДІЙСНЕННЯ СУРДОПЕРЕКЛАДУ ДЛЯ ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ
Ключові слова:
слухове сприймання, сурдопереклад, усне і міміко-жестове мовлення, міжособистісна взаємодіяАнотація
В статті розглядається соціокультурність, як феномен сьогодення, безпосередньо пов’язаний з
комунікативними навичками людини з порушеннями слухової функції, можливостями розвитку усного мовлення,
слухового сприймання, оволодінням мовою як національним кодом через компенсаторно-корекційне
спрямування.
Акцентується увага на тому, що під час сурдоперекладу важливого значення набуває слухове
сприймання та читання з губ, включаючи сприйняття обличчя і периферичних рухів. Виявлені у людей з
порушеннями слуху особливості зорового сприймання є результатом порушення слухової функції, а не впливом
жестового мовлення.
Обговорюються потенційні механізми пізнання людей з порушеннями слуху в соціокультурному просторі,
розуміння їхніх можливостей, з метою надання корисних підказок щодо найефективнішого способу взаємодії з
ними в комунікативному процесі.