ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
Ключові слова:
старші школярі, інтелектуальні порушення, соціалізація, соціальна компетентність, соціально-нормативна поведінка, діяльність, життєве цілепокладанняАнотація
Стаття присвячена опису особливостей соціальної компетентності старших школярів з інтелектуальними
порушеннями. Соціальна компетентність розглядається як набута здатність особистості гнучко реагувати на
змінювані соціальні умови, що створює основу для ефективної взаємодії з оточуючими та успішної соціалізації.
Результати теоретико-експериментального дослідження вказують на суттєве зниження соціальної компетентності
старших школярів з інтелектуальними порушеннями. Домінуючими рівнями соціальної компетентності старших
школярів з інтелектуальними порушеннями є середній та низький. Виразні порушення виявлено за показниками:
«організованість і довільність», «ставлення до власних обов’язків», «розвиток спілкування». Їм притаманні
труднощі комунікативної взаємодії, виразні порушення організаторських здібностей, здатності планувати та
контролювати діяльність, приймати рішення та покладати на себе відповідальність за їх виконання.