СПЕЦІАЛЬНА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ОСНОВНИХ ПОКАЗНИКІВ СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДЛІТКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
Ключові слова:
підлітки, інтелектуальні порушення, методики, соціальна компетентність, операційно- змістовий компонент, особистісно-регуляторний, мотивація, емпатіяАнотація
На основі використання наукових підходів до проблеми дослідження соціальної компетентності визначено показники її розвитку у підлітків з інтелектуальними порушеннями (особистісно-регуляторний, операційно-змістовий та мотиваційно-емоційний) та обґрунтовано вибір методів дослідження кожного окремого показника. Дослідження будувалося на п’яти принципах: перший – дослідження на основі зв’язку з реальними життєвими ситуаціями; другий – принципу вивчення в колективі та груповій взаємодії; третій – принципу опори на особистісні якості індивіду; четвертий – принципу позитивного впливу; п’ятий – принципу емоційного реагування. Викладено хід дослідження за методиками, наведено приклади у власній адаптації до кожного компоненту соціальної компетентності, зазначено основні завдання та запитання, наведено процедуру дослідження, технології та шкали підрахунку його результатів.