ВИВЧЕННЯ УЧНЯМИ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ ТА ІНТЕЛЕКТУ МІФІВ ТА ЛЕГЕНД ЗА ДОПОМОГОЮ АЛЬТЕРНАТИВНИХ МЕТОДІВ
Ключові слова:
розуміння, учні з порушеннями слуху та інтелекту, літературні компетентності, методи альтернативного вивченняАнотація
У статті розглянуто особливості вивчення міфів та легенд на уроках української літератури за допомогою альтернативних методів вивчення, висвітлено аналіз філософських, літературознавчих та методичних робіт з метою уточнення теоретичних підходів до проблеми дослідження. Проаналізовано сучасні підручники та моделі майбутніх програм щодо вивчення міфів та легенд в 5-6 класах відповідно до завдань Нової української школи. Піднято проблему розуміння міфів та легенд учнями з порушеннями слуху та інтелекту через формування літературних компетентностей.
Зазначено, що сновну роль у формуванні літературної компетентності відіграють уроки української літератури. Завданнями уроків є виховання інтересу самостійного читання творів; формування інформаційної компетентності (уміння сприймати і розуміти зміст тексту); розуміння інформації; формування комунікативної компетентності, що є особливо важливим для учнів з порушенням слуху.
Досліджено, що учні з порушеннями слуху та інтелекту мають специфічні особливості у розумінні переносних значень вжитих в міфах та легендах, не вміють їх правильно інтерпретувати та розрізняти фантастичні події від реальних. Із класу в клас виявляються нові труднощі в осмисленні та відтворенні прочитаного. Автори зазначають, що порушення мовленнєвого розвитку дітей, що тісно пов’язані з наслідками втрати слуху, зумовлюють розв’язання першочергових педагогічних завдань, спрямованих на подолання труднощів у правильному розумінні інформації. Ознайомлення учнів з різними малими літературними формами сприятиме глибшому усвідомленню змісту і образів творів, вихованню почуття справедливості, доброти, любові до рідного краю, розвитку мовного чуття, збагаченню словника влучними висловами.
Важливого значення набуває застосування спеціальних інноваційних сурдопедагогічних технологій. Необхідно вводити методи альтернативного навчання: картки пекс, геймерізацію, візуалізацію, створення коміксу на доступному для учнів матеріалі.