ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНО-РЕГУЛЯТИВНОГО КОМПОНЕНТА СОЦІАЛІЗОВАНОСТІ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ТА СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
Ключові слова:
соціалізація, соціалізованість, школярі з ІП, емоційно-регуляторний компонент, самооцінка, адаптаціяАнотація
У статті на основі порівняльного аналізу стану сформованості емоційно-регулятивного компонента соціалізованості школярів з інтелектуальними порушеннями та нормотиповим розвитком виявлено його специфічні особливості, властиві дітям з порушеннями інтелекту. Емоційно-регулятивний компонент соціалізованості дозволяє оцінити ступінь адаптованості особистості, ступінь сприйняття, розуміння та оцінки власної особистості, здатність до вольової регуляції. У ході дослідження було використано наступні методи: теоретичні: порівняння, узагальнення та систематизація науково-теоретичних даних для вивчення стану розробленості проблеми та шляхів її вирішення; емпіричні та статистичні. Виявлено значущі відмінності за показниками «ступінь об’єктивності самооцінки», «рівень домагань», «вольова регуляція», «адаптованість» між групами школярів з нормотиповим розвитком та інтелектуальними порушеннями.