СТАН СФОРМОВАНОСТІ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА
Ключові слова:
освітній процес, інклюзивний простір, мовленнєва діяльність, діти молодшого шкільного віку, затриманий психічний розвитокАнотація
У статті, метою якої є розробка методики дослідження лексичної грамотності учнів молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку та аналіз на її основі розуміння та диференціації споріднених слів і слів близьких за значенням. У дослідженні використані адаптовані варіанти трьох діагностичних проб (Р. Лалаєвої, Є. Соботович, Л. Трофименко) та розроблено критерії їх оцінки. За матеріалами дослідження виявлено 4 групи обстежених учнів, залежно від характеру виконання завдання: високий, достатній, середній та низький. У статті представлені результати експериментального дослідження особливостей лексики молодших школярів із ЗПР. Представлено припущення щодо труднощів виконання завдань дітьми. Отримані результати дають підгрунтя для розробки занять на розвиток мовлення.