«МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ»: СПЕЦИФІКА НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series22.2022.32.10Ключові слова:
методика викладання соціально-політичних дисциплін, здобувачі освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти, комбінаторний підхід, традиційні, інноваційні активні й інтерактивні методи навчанняАнотація
У статті проаналізована специфіка викладання навчальної дисципліни «Методика викладання соціально-політичних дисциплін у закладах вищої освіти» на другому (магістерському) рівні вищої освіти за спеціальністю 052 «Політологія». З’ясовано, що майбутній викладач соціально-політичних дисциплін повинен оволодіти професійними компетентностями викладання у вищій школі, методикою підготовки і проведення навчальних занять з урахуванням закономірностей педагогічної та психологічної науки, вимог дидактики і власних наукових інтересів у контексті обраного фаху. Ключовим у викладанні дисципліни визначено виявлення закономірностей організації вивчення соціально-політичних дисциплін, а також зв’язок навчального матеріалу з політичною практикою сьогодення, позаяк він є важливим і суттєвим чинником закріплення та систематизації знань майбутнього політолога. Обґрунтовано, що для підвищення якості викладання соціально-політичних дисциплін й розвитку компетентності у майбутніх магістрів-політологів необхідно застосовувати професійно-орієнтовані методи навчання в ситуаціях, наближених до професійної реальності, а також практикувати використання інноваційних активних й інтерактивних методів викладання на основі комбінаторного підходу. Проаналізовано особливості проведення лекційних і практичних занять: усі завдання з різних тем корелюються з раніше виконаними роботами й доповнюють їх; більша частина завдань виконується в малих групах; передбачається обов’язкова презентація результатів досліджуваної проблематики з використанням творчого підходу.