ОСОБЛИВОСТІ ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ІЗ РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА
Ключові слова:
лексико-семантична сторона мовлення, розлади аутистичного спектру, мовленнєві розлади, розвиток семантики, класифікація мовленнєвих порушеньАнотація
У статті проаналізовано особливості розвитку лексико-семантичної сторони мовлення в нормі та при аутистичних порушеннях. Далі проводиться порівняльний аналіз із особливостями цієї сфери у дітей з РАС. Складено перелік робіт провідних сучасних науковців, які стосуються дослідження особливостей мовленнєвого розвитку та системи корекційної допомоги дітям з РАС. Представлено також припущення, щодо причин появи у дитини з аутистичними розладами специфічних рис у розвитку лексико-сематичного компоненту мовлення на основі аналізу даних про ранній розвиток цих дітей. В статті також пропонуються до уваги результати експериментального дослідження особливостей лексики і семантики дітей з нормою розвитку, дітей з РАС та моторною алалією. Також наводяться результати виконання завдань, що спрямовані на дослідження рівня розвитку когнітивних функцій у визначених вище трьох категорій дітей. Отримані результати дають підґрунтя для створення комплексних інтегративних методик для розвитку мовлення у дітей з РАС.