КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ РОЗВИТКУ ОПИСОВОЇ ЛЕКСИКИ В МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • А.В. Бобер

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2023.45.01

Ключові слова:

описова лексика, молодші школярі з інтелектуальними порушеннями, критерії та рівні розвитку описової лексики

Анотація

У статті розглядаються критерії та рівні розвитку описової лексики в молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. На основі теоретичного аналізу та практичного дослідження було розроблено дві групи критеріїв: когнітивно-змістові та експресивно-оцінні. Для кожної групи критеріїв визначено чотири рівні розвитку: початковий, середній, достатній та високий.

На основі розроблених критеріїв було проведено емпіричне дослідження рівня розвитку описової лексики молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. У дослідженні приймали участь 100 учнів віком 7-10 років.

Результати дослідження показали, що переважна більшість молодших школярів з інтелектуальними порушеннями (близько 75%) виявили такі рівні розвитку словника, як початковий та середній. Це підтверджує необхідність проведення спеціальної роботи, спрямованої на розвиток описової лексики у дітей даної категорії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)