РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В РОБОТІ ІЗ ДІТЬМИ ЗІ СПЕКТРОМ АУТИСТИЧНИХ ПОРУШЕНЬ

Автор(и)

  • О.Є. Шульженко

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.24

Ключові слова:

професійна самосвідомість, психологічна готовність, емоційна стійкість, фахівці спеціальної освіти, діти з розладами аутистичного спектра

Анотація

У теоретико-оглядовій статті обґрунтовано проблематику, пов’язану з виникненням труднощів щодо здійснення корекційного впливу в роботі з дітьми з розладами аутистичного спектра. Визначено що ефективність роботи корекційного педагога з дітьми такої нозології залежить від професійної самосвідомості фахівців спеціальної освіти. Запропоновано розглядати професійну самосвідомість не тільки як компетенції, спрямовані на удосконалення знань, вмінь та навичок корекційного навчання та виховання таких дітей, а і проведення спеціальної роботи спрямованої на використання та тренування механізмів рефлексії, смислоутворення та цілепокладання що сприятиме активізації самосвідомості. Проаналізовано особистісну типологію профілів емоційної стійкості фахівців спеціальної освіти за їх якісними відмінностями психологічних показників. Охарактеризовано змістовні критерії (мотиваційний, когнітивний та емоційно-вольовий) та рівні емоційної стійкості. Представлено структурні елементи професійної підготовки фахівців спеціальної освіти, які здійснюватимуть корекційно-розвиткову роботу з дітьми з аутизмом. Розглянуто вміння, що визначають професійну готовність фахівця спеціальної освіти до роботи з дітьми.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-24

Номер

Розділ

Науковий часопис (Корекційна педагогіка та спеціальна психологія)