КОРЕКЦІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.46.02Ключові слова:
уроки української їмови, корекційна спрямованість, учні з інтелектуальними порушеннямиАнотація
У статті розглядається питання реалізації принципу корекційної спрямованості навчання на уроках української їмови в спеціальних закладах освіти, висвітлено шляхи їзастосування принципу корекційної спрямованості навчання з метою їпідвищення ефективності формування мовних знань та мовленнєвих їкомпетентностей в учнів з інтелектуальними порушеннями на їуроках з української мови за рахунок використання їспеціальних вправ та ігор, які були систематизовані їта реалізовані у період навчання грамоти. Охарактеризовано їосновні корекційні прийоми у формуванні базових мовленнєво-їкомунікативних компонентів в учнів з інтелектуальними порушеннями їу процесі вивчення української мови. Проаналізовано особливості ївикористання принципу корекційної спрямованості навчання до визначення їпсихолого-педагогічних умов забезпечення корекційно-розвиткової роботи їу спеціальному закладі освіти. Дослідження будується на їпозиції, що корекційний ефект можливий за умови їспеціальної організації уроків з української мови, на їяких застосовуються спеціальні педагогічні прийоми, що впливають їна виправлення властивих учням з інтелектуальними порушеннями їособливостей і сприяють їхньому інтелектуальному і фізичному їрозвитку, становленню особистості.