ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ
Ключові слова:
логопед, логопедія, логопедична робота, ІКТ, цифрові технології, корекційна робота, діти з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті визначено теоретико-практичні особливості впровадження цифрових технологій у практику
корекційно-логопедичної роботи у процесі занять із дітьми з ООП. У процесі теоретичного дослідження з’ясовано,
що в найбільш загальному розумінні цифрові освітні ресурси (цифрові технології навчання) являють собою
інформаційні дані та засоби навчально-наукового та довідкового характеру, які містяться в мережі Інтернет на
хмарних або цифрових сервісах, за допомогою яких здійснюється доступ до них, управління та використання у
напряму забезпечення повноцінного і ефективного освітнього процесу. Визначено можливості цифрових
технологій у формуванні умінь корекційного педагога проводити ефективну корекційну роботу. Визначено
переваги та недоліки використання цифрових технологій в логопедичній роботі. Доведено на власній практиці,
що у дітей, порівняно із традиційними методами корекційної роботи, більш ефективно проходить фонематичний
розвиток, розвиток дрібної моторики рук, орієнтації в просторі, активізуються процеси мислення, розвивається
пам’ять, увага, розширюється активний словник, покращується якість мовлення, підвищується загальний інтерес
до процесу пізнання нового тощо. Охарактеризовано освітні та функціональні можливості основних логопедичних
програм, що використовуються на сучасному етапі розвитку логопедії. Наголошено, що логопедична робота з
дітьми з використанням різного роду програмних продуктів дозволяє не тільки отримати більш швидкі та якісні
корекційні результати у напряму корекції порушень мовлення, але і сприяє формуванню супутніх корисних
навичок: формування дрібної моторики рук і пальців, розвиток координації рухів, уміння орієнтуватися у просторі
тощо.