МОЖЛИВОСТІ ТА БАР’ЄРИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
Ключові слова:
ключова компетентність, мовленнєва компетентність, діти дошкільного віку, інтелектуальні порушення, можливості, бар’єри, мовленнєва діяльність, комунікативна компетентність, соціалізаціяАнотація
У статті представлений теоретичний аналіз проблеми формування мовленнєвої компетентності дітей
дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями з точки зору компетентнісного підходу. На основі теоретично-історичного аналізу досліджень визначено зміст понять «компетентність», «мовленнєва компетентність».
Визначено складові мовленнєвої компетентності, окреслено тісні зв’язки її формування із особливостями
психічного розвитку, комунікацією, та соціалізацією. Показана залежність між наявністю бар’єрів розвитку та
рівнем реалізації можливостей дитини з інтелектуальними порушеннями. Перспективою подальшого дослідження
визначено розробку системного індивідуально-орієнтованого підходу до формування мовленнєвої компетентності
дітей дошкільного віку зі стійкими порушеннями інтелектуального розвитку.