ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОГО ПОНЯТТЯ «ІМЕННИК» У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
Ключові слова:
педагогічні технології, граматичне поняття, іменник, школярі, тяжкі порушеннями мовленняАнотація
У статті окреслено проблему педагогічної технології формування граматичного поняття «Іменник» у
молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення. Здійснено ґрунтовний аналіз спеціальної науково-
теоретичної та програмно-методичної літератури з даного питання. З’ясовано, що означена проблема є
малорозробленою та актуальною. Зазначено, що знайомство з частинами мови в початковій школі починається з
вивчення іменника. Наголошується, що важливе місце у процесі вивчення граматичного поняття «Іменник»
посідає засвоєння фонетичної, лексичної та граматичної сторін мовлення. Визначено основні передумови та
принципи, що забезпечують успішне засвоєння граматики рідної мови, етапи формування граматичного поняття
«Іменник», загальні теоретико-методичні підходи щодо формування морфологічних категорій іменника у дітей із
тяжкими порушеннями мовлення. Подано алгоритми формування лексико-граматичних категорій іменника у
даної категорії дітей, розкрито їхній зміст. Доведено, що розробка та впровадження необхідних педагогічних
технологій у процес вивчення української мови у початковій школі сприятимуть самореалізації, саморозвитку
учнів, стимулюватимуть їх до безперервного якісного навчання.