ВПЛИВ ЗАСОБІВ АДК НА РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
засоби АДК, інклюзивне середовище, комунікативна діяльність, піктограма, порушення інтелектуального розвитку, символьне зображенняАнотація
У представленій роботі розглядаються можливості використання засобів альтернативної та додаткової
комунікації як засобу щоденного спілкування або підтримки процесу комунікативної діяльності дітей з
порушеннями інтелектуального розвитку. У статті наведено загальний розподіл груп користувачів альтернативної
та додаткової комунікації в залежності від їхніх комунікативних та мовленнєвих можливостей та потреб, а також,
наведено розподіл за групами користувачів з порушеннями інтелектуального розвитку враховуючи мотиваційний
аспект комунікативної діяльності. Стаття описує маркери для швидкого реагування фахівцями логопедичної
практики щодо визначення нагальної потреби використання альтернативної та додаткової комунікації дітьми з
порушеннями інтелектуальної сфери. В статті містяться методичні рекомендації щодо добору якісних матеріалів
візуальної підтримки та поради щодо ефективного їх використання у роботі з дітьми з порушеннями
інтелектуального розвитку.