СИСТЕМОУТВОРЮВАЛЬНА РОЛЬ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Ключові слова:
компетентнісний підхід, діти з особливими освітніми потребами, формування ключових компетентностей, системоутворювальну роль компетентностейАнотація
У статті окреслено теоретико-методологічні основи компетентнісного підходу в освіті, що були розроблені провідними вітчизняними науковцями. Акцентовано увагу на системоутворювальній ролі компетентностей в організації навчального процесу для дітей з особливими потребами.
Результати науково-педагогічних спостережень і практика засвідчили, що важливим напрямом реформування шкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами в контексті реалізації основних положень Нової української школи є запровадження компетентнісного підходу у навчанні. У зв’язку з цим, у колі наукових інтересів в галузі спеціальної педагогіки, значної актуальності набуває питання формування ключових компетентностей в учнів з особливими освітніми потребами, їх наукове обґрунтування та практичне використання в освітньому процесі. Тому цілком очевидно, що актуальність означеної проблеми залишає її однією з нагальних в сучасній науці.