ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРИВ’ЯЗАНОСТІ У ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
діти з порушеннями психофізичного розвитку, тяжкі множинні порушення, комплексні порушення, теорія прив’язаності, типи репрезентації прив’язаності, надійна, тривожно-амбівалентна, уникаюча, дезорганізована прив’язаністьАнотація
У статті представлено огляд існуючих теоретичних надбань про особливості формування стосунку прив’язаності у дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Проаналізовано результати практичних досліджень формування прив’язаності, які розглядають стосунок прихильності в аспектах: прихильність між батьками дитини, прихильність матері до дитини, прихильність батька до дитини, прихильність дитини до кожного із батьків окремо. Визначено перелік чинників, які позначаються на стосунку прихильності між батьками та дитиною, яка має порушення розвитку: чутливість до потреб дитини, здатність сприймати та інтерпретувати комунікативні сигнали дитини; можливість залучатися до активної взаємодії із дитиною та ін. Окреслено фактори ризику виникнення розладів прив’язаності у дітей з комплексними та тяжкими множинними порушеннями розвитку.