АЙНДФУЛНЕС ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОРЕКЦІЇ ЕМОЦІЙНИХ ТА ПОВЕДІНКОВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ З ПОРУШЕННЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
емоційний інтелект, майндфулнес, діти, підлітки, емоційні та поведінкові порушення, порушення психофізичного розвитку, психологічна корекція, особистісний розвитокАнотація
Стаття присвячена проблемі вивчення сутності поняття емоційного інтелекту та його взаємозв’язку з емоційними та поведінковими порушеннями у дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку. З позиції різних напрямків психологічної допомоги аналізуються емоційний розвиток та формування емоційного інтелекту у дітей та підлітків.
Особлива увага приділяється психотерапії третьої хвилі (Дж. Кабат-Зін, Д. Сігел, М. Вільямс, Д. Пенман, Д. Гоулман, та інші) де в основі психотерапевтичних підходів є метод майндфулнес.
Було проведено експериментальне дослідження одинадцяти дітей з порушеннями психофізичного розвитку (ЗПР, СДУГ, РАС). За результатами дослідження було визначено, що 63,6% дітей нездатні адекватно впізнавати емоційний стан інших, 72,7% дітей відчувають незадоволення своїх потреб, 81,8% дітей не відчувають безпечну прихильність зі значущими людьми.
Нами була розроблена програма психологічної корекції з використанням методу майндфулнес, яка дозволила скорегувати емоційні та поведінкові порушення у дітей та підлітків.
Емоційний інтелект – є основою психологічної корекції для дітей та підлітків з порушеннями психофізичного розвитку та їх батьків.