Визначення рівня знань засобами комп’ютерного вибіркового тесту
Ключові слова:
Тест, самозвіт, контролюючі програмиАнотація
Серед педагогічного програмного забезпечення істотне місце займають контролюючі програми– тести, призначенням яких є, в першу чергу, виявлення реального рівня засвоєння навчального матеріалу суб’єктами навчання. У процесі розробки тестових завдань значна увага приділяється питанням психолого-педагогічної адекватності пропонованих тестів рівню подання навчального матеріалу та індивідуальних особливостей осіб, які проходять тестування. Крім того, не можуть лишатися осторонь такі важливі питання як валідність тесту, статистична вірогідність результатів тестування, з’ясування ваги окремих питань в сумарній оцінці, інтерпретація, аналіз та корекція результатів тестування з урахуванням домінуючих психологічних рис, притаманних модальній групі осіб, які проходять тестування. Можна вважати, що методики педагогічного тестування мають багато спільного з методиками, які широко використовуються в практичній психології. Це, в першу чергу, тести, спрямовані на вимірювання здібностей, досягнень, апаратурні методики, засновані на стандартизованому самозвіті — предметно-орієнтовані опитувальники і техніки суб'єктивного порівняння з еталонними параметрами.