Розвиток цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням інформаційної системи Google Analytics 4

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series2.2024.23(30).09

Ключові слова:

цифрова компетентність, наукові та науково-педагогічні працівники, система Google Analytics 4, науково-педагогічні дослідження, інформаційно-цифрові технології, моніторинг

Анотація

В статті проаналізовано розвиток цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням інформаційної системи Google Analytics 4. Розглянуто поняття цифрової компетентності, її основні компоненти та методи розвитку. Виокремлено кілька ключових напрямків розв’язання проблеми розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників за допомогою відкритих освітньо‐наукових інформаційних систем, які надають можливість для аналізу, візуалізації та роботи з даними в режимі реального часу. Розглянуто поняття одного із сервісів відкритого доступу – інформаційно-аналітичної системи Google Analytics 4 та наведено кілька ключових аспектів, які варто враховувати під час її застосування. Проведено моніторинг використання одного з наукових вебресурсів – Інституту цифровізації освіти НАПН України за допомогою Google Analytics 4 щодо використання та розвитку вебсайту наукової установи та збільшення відвідуваності його користувачів. Метою дослідження є аналіз деяких аспектів і напрямів розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням інформаційної системи Google Analytics 4. Об’єктом дослідження – цифрова компетентність наукових і науково-педагогічних працівників. Предмет дослідження – процес розвитку цифрової компетентності за допомогою інформаційно-аналітичних систем, зокрема Google Analytics 4. Основними завданнями дослідження були: визначити основні компоненти та методи розвитку цифрової компетентності; проаналізувати можливості Google Analytics 4 для моніторингу та оптимізації вебресурсів; провести моніторинг використання вебсайту Інституту цифровізації освіти НАПН України за допомогою Google Analytics 4; розробити рекомендації щодо підвищення цифрової компетентності науковців і педагогів через впровадження ВОНІС. Виокремлено низку перспективних напрямків для подальших досліджень, які можуть сприяти підвищенню якості науково-педагогічної діяльності та інтеграції України в міжнародний науковий простір.

Біографія автора

Олександр Миколайович Шимон

молодший науковий співробітник відділу відкритих освітньо-наукових інформаційних систем

Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-26

Як цитувати

Франчук, Н. П., Новицька, Т. Л., Чижмотря, О. В., & Шимон, О. М. (2024). Розвиток цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням інформаційної системи Google Analytics 4. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, (23 (30), 93–108. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series2.2024.23(30).09

Номер

Розділ

Статті