Сутнісні характеристики та особливості вокальної підготовки студентів у вищих педагогічних закладах України і Китаю
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.15Ключові слова:
вокальна підготовка, майбутній учитель музики, музично-педагогічна освітаАнотація
Висвітлюються особливості вокальної підготовки майбутніх учителів музики у педагогічних закладах вищої освіти Китаю та України. В результаті порівняльного аналізу з’ясовано, що на зміст вокальної підготовки студентів у ЗВО Китаю впливають: художні та естетичні характеристики національного світосприйняття, своєрідність ладово-ментальної основи китайського мелосу, фонетико-утворювальна, декламаційно-артикуляційна специфіка вокально-мовленнєвої культури китайців, орієнтованість на майбутню вокально-виконавську, а не вокально-педагогічну діяльність. Вокальна підготовка учителів музики в українських педагогічних вишах базується на традиціях національної співацької культури та європейських школах вокального виконавства, має системно-структурний характер та здійснюється у науково-теоретичному, організаційно-методичному та художньо-виконавському напрямках.
Посилання
Archazhnikova L.G. Professiya – uchitel muzyki. M. : Prosveshenie, 1984. 111 s. [in Russian]
Vasilenko L.M. Pidgotovka studentiv muzichno-pedagogichnih fakultetiv do profesijno-pedagogichnoyi diyalnosti v konteksti yih vokalno-metodichnogo navchannya. Socializaciya osobistosti : zb. nauk. prac T. 14. K., 2007. S. 136-142. [in Ukrainian]
Li Chunpen. Metodika formuvannya vokalnoyi kompetentnosti majbutnih uchiteliv muziki: dis. … kand. ped. nauk: 13.00.02 – teoriya i metodika muzichnogo navchannya. NPU im. M.P. Dragomanova. K., 2013. 203 s. [in Ukrainian]
Merezhko Yu.V. Formuvannya navichok samostijnoyi roboti majbutnih uchiteliv muzichnogo mistectva na zanyattyah z postanovki golosu. Naukovij chasopis NPU imeni M.P. Dragomanova. Seriya 14. Teoriya i metodika misteckoyi osviti : zb. nauk. prac. Vip. 26. K. : NPU im. M.P. Dragomanova, 2019. – S. 75-82. [in Ukrainian]
Huan Chanhao. Specifika vokalnogo navchannya majbutnih vchiteliv muzichnogo mistectva. Naukovij chasopis NPU imeni M.P. Dragomanova. Seriya 14. Teoriya i metodika misteckoyi osviti : zb. nauk. prac. Vip. 26. K. : NPU im. M.P. Dragomanova, 2019. S. 169-175. [in Ukrainian]
Cin Chen. Osoblivosti formuvannya gotovnosti do samorozvitku majbutnogo uchitelya muziki u procesi vokalno-horovogo navchannya.Naukovij chasopis NPU im. M.P.Dragomanova. Seriya 14. Teoriya i metodika misteckoyi osviti : zb. nauk. prac.– Vip. 16(21). K. : NPU im. M.P. Dragomanova, 2014. S. 99-104. [in Ukrainian]
Yan Bohua. Muzykalnoe vospitanie v obsheobrazovatelnyh shkolah sovremennogo Kitaya : avtoref. dis. … kand. ped. nauk : 13.00.02 – teoriya i metodika obucheniya i vospitaniya. Sankt-Peterburg, 2009. 24 s. [in Russian]
Yao Vej. Problemy razvitiya vokalnogo professionalnogo obrazovaniya v sovremennom Kitae [Elektronnyj resurs] URL: http://cyberleninka.ru/article/n/problemy-razvitiya-professionalnogo-obrazovania-v-sovremennom-kitae/ [in Russian]