Евристичні методи формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.13Ключові слова:
майбутні вчителі музичного мистецтва та хореографії, художньо-образне сприйняття, евристичні методиАнотація
На основі вивчення наукових праць і наявного педагогічного досвіду розробленні евристичні методи навчання, спрямованні на формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фахового навчання у вищому педагогічному навчальному закладі. Використання евристичних методів у процесі формування художньо-образного сприйняття студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів здійснювалося комплексно під час проведення музично-педагогічної практики майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії зі школярами. Серед ефективних евристичних навчальних методів виокремлені: методи активізації сприйняття учнів на уроках музичного мистецтва; метод розуміння причинно-наслідкових зв’язків; метод відповідних вирішень творчих завдань; індуктивний метод встановлення причинно-наслідкової залежності вибору навчального матеріалів для залучення школярів до пластичного інтонування та використання навчальної наочності; метод вироблення емоційно-оцінних реакцій на сприйняття мистецьких творів та ін. За наявних умов передбачена ефективність використання евристичних методів навчання у процесі формування художньо-образного сприйняття студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів та в їх майбутній музично-педагогічній діяльності.
Посилання
Padalka H.M. Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin). - K. : Osvita Ukraina. 2008. - 274 s. [in Ukrainian].
Oleksiuk O. M., Tkach M. M. Muzychno-pedagogichny process u vyshij shkoli. Kyiv : Znania Ukrainy, 2009. 123 p. [in Ukrainian].
Topchieva I.O. Ways of heuristic education of future music teachers. Scientific Bulletin of Chernivtsi Univ. Sciences. wash. - Chernivtsi: CNU, 2009. - Issue. 491. - pp. 168-175. [in Ukrainian].
Heuristic training: 5 t. Scientific basis / Ed. A.V. Khutorsky. Moscow: Central Eidos Center, 2011.V. 1. [in Russian].
Nierman G.E. The role of private music instruction in the development of high school music student’s ability to describe musical events // Bull. Council Res. Music Education. - 1983. - №73. - P.15-27.
Taylor C. W. Various approaches and definitions of creativity / C.W. Taylor ; R. Sternberg (еd.) // The nature of creativity. – Cambridgе : Cambr. Press, 1988. – P. 99 – 126 с.