Аналіз змісту педагогічної культури вчителя музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.06Ключові слова:
майбутній учитель музичного мистецтва, професійна діяльність, педагогічна культура, компонентна структура педагогічної культуриАнотація
У статті розкрито поняття «педагогічна культура», яке ґрунтується на спеціальній і педагогічній освіті та передбачає високий рівень професійної діяльності. Культурологічний аналіз наукової літератури дозволив виділити «культуру» як показник розвитку особистості. Схарактеризовано компоненти педагогічної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва (потребнісно-мотиваційний, діяльнісно-особистісний, організаційно-творчий). Характеристика зв’язків, які існують між компонентами педагогічної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва, дає можливість зробити висновок про те, що сукупність компонентів, яка розглядається, представляє собою цілісне утворення, яке має системний характер. Формування педагогічної культури – це складний і тривалий процес, який повинен включати етапи навчання у закладі вищої освіти та в самостійній педагогічній діяльності, а також систематичну роботу майбутнього вчителя музичного мистецтва з самовдосконалення. Представлено педагогічну культуру як системну характеристику особистості та діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розглянуто зв’язок запропонованих компонентів. Наведені особливості співвідношення педагогічної і професійної культури вчителя в освітній практиці.
Посилання
Amonashvili Sh. A. (1996). Razmyshleniya o gumannoy pedagogike [Reflections on humane pedagogy]. Moscow, Shalva Amonashvili Publishing House. 494 p. [in Russian].
Grinova V. M. (2002). Funktsional’ni komponenty pedahohichnoyi kul’tury maybutn’oho vchytelya [Functional components of pedagogical culture of future teacher ]. Theoretical and methodological aspects of the study problems a social pedagogy. Harkiv, P.76 – 84. [in Ukrainian].
Isaev I. F. (2002). Professional'no-pedagogicheskaya kul'tura prepodavatelya [Professional and pedagogical culture of a teacher]. Moscow, Academy. 208 p. [in Russian].
Kontseptsiya hromadyans’koho vykhovannya osobystosti v umovakh rozvytku Ukrayins’koyi derzhavnosti. (2000). [The concept of civic education of the individual in the conditions of development of the Ukrainian statehood]. Education of Ukraine, August 9th. [in Ukraine].
Majorchak N. (2002). Osobystisno-oriyentovanyy pidkhid v orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv [Person-oriented approach in organizing students' independent work]. Humanitarian Herald, Lviv. № 2. P. 54 – 63. [in Ukrainian].
Platon. (1972). Sochineniya [Writing]. Moscow, Thought. V. 3. 687 p. [in Russian].
Pomytkina L. V. (2013). Psykholohiya pryynyattya osobystistyu stratehichnykh zhyttyevykh rishen’ [Psychology of making personal strategic decisions]. Kyiv, Department. 381 p. [in Ukrainian].
Ushinskiy K. D. (1983). Vybrani pedahohichni tvory [Selected pedagogical writing]: V. 1 : Person as a subject of education. Kiev, Soviet School. P. 192 – 472. [in Ukrainian].