Методичний супровід художньо-естетичного контенту виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.03Ключові слова:
музично-виконавська підготовка, вокальна підготовка, диригентсько-хорова підготовка, емоційно-когнітивний досвід, майбутні вчителі музичного мистецтваАнотація
У статті актуалізовано проблему методичного забезпечення музично-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті її художньо-естетичного, педагогічного потенціалу. Виконавська підготовка представлена у комплексі вокальної, фортепіанної та диригентсько-хорової складових. Визначено методологічні підходи, принципи, методи, що складають методичний супровід художньо-естетичної якості різних видів виконавської підготовки. Акцентовано увагу на гармонійності емоційного та когнітивного психологічних процесів, що формує емоційно-когнітивний досвід майбутніх учителів музичного мистецтва. Він стає фаховим чинником якісної інтерпретації музичних творів відповідно до їх художньо-естетичного контенту. Визначено його педагогічні вектори.
Посилання
Bai, Bin (2014). Formuvannia zvuko-tembralnykh uiavlen maibutnikh uchyteliv muzyky v protsesi fortepiannoho navchannia [Formation of sound-timbre representations of future music teachers in the process of learning piano playing] (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M.P.Dragomanova. Kyiv, 20 s. [in Ukrainian].
Van, Chen (2017). Pedahohichni umovy formuvannia vokalno-vykonavskoho artystyzmu mahistrantiv muzychno-pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Pedagogical conditions for the formation of vocal-performing artistry of master’s students of music-pedagogical education institutions]. Naukovi zapysky. Vypusk 150. Seriia: Pedahohichni nauky. RVV KDVU imeni V. Vynnychenka, 222-227 [in Ukrainian].
Vorotnoy, M. V. (2008). Ispolnitelskie i pedagogicheskie printsipy S. I. Savshinskogo [Performing and pedagogical principles of S. I. Savshinskiy] (Avtoreferat dis. kand. iskusstvovedeniya). Sankt-Peterburg, Rossiyskiy gosudarstvennyy pedagogicheskiy universitet imeni A. I. Gertsena. URL: http://cheloveknauka.com/v/238321/a?#?page=1 [in Russian].
Demir, M. I. (2016). Formuvannia interpretatsiinoi kultury v maibutnikh uchyteliv muzyky v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of interpretive culture in future music teachers in the process of professional training] (Avtoref. kand.ped.nauk). Pivdennoukrainskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni K.D.Ushynskoho. Odesa, 20 s. [in Ukrainian].
Zavalko, K. V. (2008). Formuvannia muzychno-vykonavskoi kultury maibutnoho vchytelia muzyky (skrypalia) [Formation of music-performing culture of the future music teacher (violinist)]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Dragomanova. Seriia 16. Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky: Zbirnyk naukovykh prats, 8 (18). S. 101-104 [in Ukrainian].
Kirchanova, Ye. G. (2003). Pedagogicheskie vozzreniya vydayushchikhsya predstaviteley Zapadnoevropeyskogo muzykalnogo iskusstva XIX veka v professionalnoy podgotovke uchitelya muzyki [The pedagogical views of prominent representatives of West European musical art of the XIX century in professional training of the music teacher] (Avtoref. dis. kand. ped. nauk). Ur. gos. ped. un-t. Yekaterinburg, 17 s. [in Russian].
Lai, Siaotsian (2017). Kultura mizhosobystisnoi tvorchoi vzaiemodii maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u protsesi vokalnoi pidhotovky [Culture of interpersonal creative interaction of future music teachers in the vocal training process]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho, 4 (117), 40−44 [in Ukrainian].
Li, Yuie (2018). Spetsyfika khudozhno-smyslovykh uiavlen u fortepiannomu vykonavstvi: metodychnyi aspekt [Specificity of artistic-semantic representations in piano performance: methodological aspect]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 167, 203-207 [in Ukrainian].
Lynenko, A. F. (2018). Hermenevtychnyi pidkhid u pedahohitsi i yoho pryntsypy [Hermeneutic approach in pedagogy and its principles]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho, 3 (122), 55-59 DOI: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2018-6-9. [in Ukrainian].
Men, Sian (2018). Khudozhno-komunikatyvnyi dosvid maibutnikh vykladachiv vokalu: katehorialnyi analiz poniattia [Artistic-communicative experience of future vocal teachers: categorical analysis of the concept]. Naukovi zapysky [Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka]. Ser.: Pedahohichni nauky, 167, 195-198. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2018_167_48. [in Ukrainian].
. Milshteyn, Ya. I. (1967). Sovety Shopena pianistam [Chopin’s Tips for Pianists]. M. : Muzyka [in Russian].
Oleksyuk, O., Rebrova, O. (2015). Mezhkulturnaya kompetentnost studentov v koordinatakh dukhovnosti [Intercultural competence of students in the spirituality coordinates]. The Caucasus, 08, 02, 17-21. Tbilisi, Georgia, DOI: 10.15357. [in Russian].
Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Art pedagogy (Theory and methodology of teaching art disciplines).]. Kyiv, Osvita Ukrainy. 274 s. [in Ukrainian].
Rebrova, O. (2017). Kros-navchalna intehratsiia kohnityvnykh protsesiv u vykonavskomu dosvidi maibutnikh uchyteliv khoreohrafichnykh ta muzychnykh dystsyplin [Cross-curricular integration of cognitive processes in the performing experience of future teachers of choreographic and music disciplines]. Naukovyi chasopys Nats. ped. un-tu im. M. P. Dragomanova. – Ser. 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvity, 22 (27). Kyiv, Vyd-vo NPU, 12–19. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ [in Ukrainian].
Tkachuk, A. O. (2010). Metodyka formuvannia khudozhno-obraznoho myslennia studentiv u protsesi vokalnoho navchannia [Methodology of formation of artistic-figurative thinking of students in the process of vocal training] (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Dragomanova, Kyiv. 21 s. [in Ukrainian].
U, Ifan (2012). Metodyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy i Kytaiu do roboty v umovakh polikulturnoho seredovyshcha [Methodology of preparing future music teachers of Ukraine and China to work in a multicultural environment] (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M.P.Dragomanova. Kyiv, 20 s. [in Ukrainian].
Tsziao, Yin (2016). Metodyka estetychnoho rozvytku maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v protsesi navchannia hry na fortepiano [Methodology of aesthetic development of future music teachers in the process of learning piano playing] (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni K. D. Ushynskoho, Kyiv. 20 s. [in Ukrainian].
Chzhan, Yanfen (2012). Metodyka vokalnoi khudozhno-vykonavskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky v universytetakh Ukrainy i Kytaiu [Methodology of vocal artistic-performing training of future music teachers at universities of Ukraine and China] (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M.P.Dragomanova. Kyiv, 20 s.
Oleksiuk, O., Rebrova, О. (2017). Conceptual Ideas of Narrative Pedagogy in Professional Formation of a Music Art Teacher. Journal of History Culture and Art Research, 7 (1). Cilt 7, Sayı 1 (2018). http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/issue/view/33. DOI: 10.7596/taksad.v7i1.1471.
Wang, Yajun (2016). Communicative clusters of conductor and choral training of prospective musical art teacher. Modern Tendencies in Pedagogical education and Science of Ukraine and Israel: the way to integration, 7, 367–374.