МЕДІА ЯК ІНСТРУМЕНТ ОПЕРАЦІЙ ВПЛИВУ КНР У ЛАТИНСЬКІЙ АМЕРИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/Hileya-POLITICAL-2025.203-204(1-2).08Ключові слова:
операції впливу, КНР, медіа, пропаганда, Латинська АмерикаАнотація
Стаття присвячена аналізу медіа як інструменту інформаційного впливу Китайської Народної Республіки у країнах Латинської Америки. Визначено, що основною метою діяльності китайських медіа є створення позитивного іміджу КНР, популяризація її культурних, політичних і економічних досягнень, а також зміцнення геополітичного впливу в регіоні. Провідну роль у поширенні прокитайських наративів у країнах регіону відіграють такі державні ЗМІ, як China Global Television Network (CGTN), Xinhua News Agency, China Radio International (CRI), CCTV та People's Daily. Тематично зазначені державні медіа КНР фокусують увагу на перевагах співпраці з Китаєм у рамках таких ініціатив, як «Один пояс, один шлях», а також на його внеску у боротьбу з пандемією COVID-19. При висвітленні чутливих для КНР питань, таких як права людини чи політика в Сіньцзяні, державні ЗМІ просувають офіційну позицію та намагаються нівелювати міжнародну критику. Для охоплення більшої аудиторії китайські ЗМІ активно просувають свої наративи через співпрацю з місцевими медіа, а також через акаунти у соціальних мережах, таких як Facebook, Х і YouTube, адаптуючи контент до локального контексту та культурних особливостей Латинської Америки.
Посилання
1. Alberro H. (2023). China y sus mentiras propagandísticas en América Latina Centro de pensamiento centroamericano [online]. Centro de pensamiento centroamericano. URL: https://www.expedienteabierto.org/china-y-sus-mentiras-propagandisticas-en-america-latina/
2. Baisotti P. (2023). China's charm offensive in latin america and the caribbean: A comprehensive analysis of china's strategic communication strategy across the region [part I: propaganda and politics] [online]. URL: https://digitalcommons.fiu.edu/jgi_research/55
3. Baisotti P. (2023). China's charm offensive in latin america and the caribbean: A comprehensive analysis of china's strategic communication strategy across the region [part II: influencing the media] [online]. URL: https://digitalcommons.fiu.edu/jgi_research/56
4. China index - china in the world [online]. China Index - China In The World. URL: https://china-index.io/
5. Chinese state-linked information operation revealed social media account takeover potential [online], (2023). Nisos. URL: https://www.nisos.com/research/chinese-info-ops-account-takeover/
6. Expediente Público. (2022). La influencia mediática china en América Latina crece con las mismas tácticas de intimidación [online]. Expediente Público. URL: https://www.expedientepublico.org/la-influencia-mediatica-china-en-america-latina-medios-en-america-latina-crece-con-las-mismas-tacticas-de-intimidacion/
7. Global Americans. (2021). Medición del impacto de la información falsa, la desinformación y la propaganda en América Latina. Identificación de fuentes, patrones y redes que propagan las campañas de desinformación extranjeras [online]. Centro para la Apertura y Desarrollo en América Latina (CADAL). URL: https://globalamericans.org/wp-content/uploads/2021/11/2021.11.03-Global-Americans_Reporte-Desinformacion.pdf
8. Guevara T. (2021). Las campañas de desinformación proliferan en América Latina, según expertos [online]. Voz de América. URL: https://www.vozdeamerica.com/a/desinformacion-agrava-riesgo-democracias-america-latina/6247778.html
9. Hannig Nuñez S. (2024). China media group (CMG) en español: analyzing chinese state media’s presence on spanish-speaking youtube [online]. Centro de Análisis para la Democracia CAD - CHILE. URL: https://cadlatam.org/wp-content/uploads/2024/01/FHPC_EN_FINAL.pdf
10. La influencia mediática china en América Latina crece con las mismas tácticas de intimidación [online], (2022). Expediente Público. URL: https://www.expedientepublico.org/la-influencia-mediatica-china-en-america-latina-medios-en-america-latina-crece-con-las-mismas-tacticas-de-intimidacion/
11. Larson Eric V. Richard E. (2009). Darilek Daniel Gibran Brian Nichiporuk Amy Richardson Lowell H. Schwartz and Cathryn Quantic Thurston, Foundations of effective influence operations: a framework for enhancing army capabilities [online]. Santa Monica: CA: RAND Corporation. URL: https://www.rand.org/pubs/monographs/MG654.html.
12. Madrid-Morales D. (2015). China’s International Television Broadcasting and the Spanish speaking world. in Q Luo, G Svensson & L Rydholm (eds), Global Media Worlds and China. Communication University of China Press, Beijing PRC, pp. 187-203. URL: https://scholars.cityu.edu.hk/en/publications/chinas-international-television-broadcasting-and-the-spanish-speaking-world(5319301d-d76b-4496-a2ee-0ea42e1a50f9).html
13. Micolta M. C. (2020). China's communication with a latin america audience - fundación andrés bello | china latinoamerica [online]. Fundación Andrés Bello | China Latinoamerica. URL: https://fundacionandresbello.org/en/research/chinas-communication-with-a-latin-american-audience/
14. Morales P. S. (2018). Could chinese news channels have a future in latin america? Westminster Papers in Communication and Culture [online]. 13(1), 60–80. URL: doi: 10.16997/wpcc.276
15. Morante A., Wu H. D. (2023). Assessing china's news coverage and soft power in latin america in the wake of the belt and road initiative (2013–2021). International Communication Gazette [online]. 85(1), 80–96. URL: doi: 10.1177/17480485221139466
16. Portales C. (2022). Los mensajes de china: buscando ampliar Y afianzar las redes con chile (china's messages: in search of wider and stronger networking with chile). SSRN Electronic Journal [online]. URL: doi: 10.2139/ssrn.4070924
17. Rodríguez Wangüemert C., Rodríguez Breijo,V., Pestano Rodríguez J. M., (2017). China tras la mirada de la televisión española. Estudios sobre el Mensaje Periodístico [online]. 23(2). URL: doi: 10.5209/esmp.58027
18. Rouvinski, V., (2024). China’s soft power in latin america [online]. Diálogo Político. URL: https://dialogopolitico.org/special-edition-2024-keys-to-understanding-china/chinas-soft-power-in-latin-america/
19. Thiago de Aragao. (2021). The US still doesn’t understand china’s strategy in latin america [online]. The Diplomat – Asia-Pacific Current Affairs Magazine. URL: https://thediplomat.com/2021/09/the-us-still-doesnt-understand-chinas-strategy-in-latin-america/